Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Så här gör du för att lämna ett klagomål
För oss på Laholm Sparbank är det viktigt att du som kund är nöjd med både vårt bemötande och med våra produkter. Är du missnöjd är den enklaste och snabbaste vägen för att få hjälp att kontakta ditt närmaste bankkontor alternativt ring vår växel på 0430-491 00.
Först fyller du i formuläret här under och kommer bli kontaktad av banken.
Om du inte är nöjd med vårt svar kan ärendet omprövas. Längst ner på sidan får du reda på hur vi på bästa sätt hjälper dig med ditt ärende.
-
Fyll formuläret ovan
-
Om du inte är nöjd med svaret från banken
Om du inte är nöjd med det svar du fått kan ärendet prövas på nytt hos klagomålsansvarig (se adress nedan).
Beskriv, helst skriftligt, vad du tycker är fel och vilket kontor och vem du varit i kontakt med.
Klagomålsansvarig
Laholms Sparbank
Box 77
312 22 LAHOLM -
Är du fortfarande inte nöjd
Om du efter omprövning av bankens klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till följande instanser. Du kan alltid vända dig till nedanstående instanser även vid första tillfället.
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Kungsholmstorg 5, Box 174, 101 23 Stockholm, telefon 08-508 860 00
ARN är en statlig myndighet vars uppgift är att opartiskt och utan kostnad pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten och ska ha inkommit till nämnden inom tolv månader efter det att näringsidkaren avvisat konsumentens krav. Banken åtar sig att medverka i Allmänna reklamationsnämndens behandling av tvisten.
Konsumentvägledning
Konsumentvägledare som finns i flertalet kommuner, lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm, telefon 0200-22 58 00
Självständig rådgivningsbyrå, lämnar kostnadsfritt vägledning bank- och finansfrågor. Står i kontakt med klagomålsansvariga i banker och värdepappersinstitut.
Konsumentverket
Telefon 0771–525 525
Oberoende vägledning via Konsumentverket.
Allmän domstol
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
Särskild information om avtal som du som konsument ingått med banken via Internetbanken eller appen för privatpersoner
Om du har ingått ett avtal med banken via internetbanken eller appen för privatpersoner och det har uppstått en tvist - som du inte har kunnat lösa med banken - har du rätt att använda EU:s onlineplattform för tvistlösning.
EU:s onlineplattform för tvistlösning.
Även om du använder onlineplattformen när det gäller klagomål/tvister med banken kommer ärendet att skickas till Allmänna reklamationsnämnden för beslut. Mer information om tvistlösning online finns på konsumenteuropa.se.
Särskild information om behandling av personuppgifter
Om du har känner att dina rättigheter kring behandling av personuppgifter inte uppfylls har du möjlighet att framföra ett klagomål. Du kontaktar då skriftligen Laholms Sparbanks dataskyddsombud
Dataskyddsombudet
Laholms Sparbank
Box 77
312 22 LAHOLMDu har också möjlighet att framföra klagomål avseende behandling av Personuppgifter till Integritetsskyddsmyndigheten, imy.se om du anser att behandlingen av dina personuppgifter kränker dina rättigheter och intressen enligt gällande lag.