Meny
Våra tjänster
Låna pengar
Kort och betala
Spara och placera
Pension
Försäkringar
App, internetbank och BankID
Händelser i livet

Information om Covid 19 - Coronaviruset

Vi vill gärna välkomna dig in på banken, men stanna hemma om du känner dig eller är sjuk! För oss är det viktigt att ta ett samhällsansvar och att vi hjälper till att stoppa smittspridningen. 

Av respekt för och hänsyn till både kunder och medarbetare följer vi Folkhälsomyndighetens uppmaning om att stanna hemma när man är sjuk. Vi uppmanar dig som har möjlighet och kan genomföra dina bankärenden i någon av våra andra kanaler att göra detta. 

Har du symptom på luftvägsinfektion, även lindriga, eller har besökt riskområden nyligen, så ber vi dig vänligen att avstå från att besöka något av våra fyra kontor. Boka om ditt möte eller kontakta oss på 0430-491 00 för att genomföra mötet över telefon.

Och när vi hälsar kommer vi under en period inte heller att ta i hand. Detta för att minska risken att sprida smitta, med hänsyn till både kunders och vår egen hälsa.

Många använder internetbanken och mobilbanken dagligen, här kommer några fler tips på hur du kan sköta bankärenden och få rådgivning: 

  • Vi kan lösa det mesta på telefon genom att du identifierar dig med Mobilt BankID. Under våra ordinarie öppettider når du oss på 📞 0430-491 00.
  • Efter våra ordinarie öppettider ringer du 📞 0771-22 11 22, Kundcenter Privat ”Telefonbanken personlig service”. Där har vi öppet dygnet runt. Tjänsten är kostnadsfri, men behöver aktiveras (se instruktioner nedan).
  • Om du har en fråga eller ett ärende som du behöver hjälp med, skicka meddelande via internetbanken eller sparbanksappen. Vi svarar så fort vi kan och kan genomföra många ärenden den vägen.
  • Du kanske behöver låna pengar för att köpa bil eller renovera hus? Ansök i internetbanken, under fliken låna.
     

✅ Många har tjänsten "personlig service" aktiverad utan att veta om det. Så här gör du för att kontrollera det eller att aktivera tjänsten:

  1. Logga in på internetbanken (inte mobilbanken/appen)
  2. Klicka på "övriga tjänster" och sedan "telefonbanken"
  3. Där ser du om tjänsten är aktiverad. Om den inte är aktiverad klickar du på "aktivera".
  4. Om du använder bankdosan för att logga in på internetbanken skapar du en PIN-kod för telefonbanken. Om du använder Mobilt BankID för att logga in på internetbanken så använder du Mobilt BankID även för telefonbanken. Vi kan även hjälpa dig att aktivera tjänsten på våra kontor eller via telefon 0430-491 00.
  5. Telefonnumret till tjänsten är 📞 0771-22 11 22

 

Vi uppmanar också alla att följa Folkhälsomyndighetens övriga rekommendationer:

  •  Tvätta händerna ofta med tvål och vatten
  •  Undvik att röra vid ansiktet eller ögonen
  •  Hosta och nys i armvecket eller i en pappersnäsduk
  •  Är du själv sjuk - stanna hemma
  •  Undvik kontakt med sjuka människor

Ta hand om dig, vi måste vara rädda om varandra 🧡